Eigen lokale energie

van ONS voor ONS door ONS

Betaalbaar

Geen winstoogmerk

Duurzaam

100 % hernieuwbare bronnen

FAQ Category: Wijzigingen doorgeven

Bij de overstap naar BECO geeft de netbeheerder uw historisch verbruik door aan BECO. Op basis van dit verbruik berekent BECO uw nieuwe voorschotbedrag. Dat krijgt u per post toegestuurd. Tegelijkertijd wordt het voorschotbedrag van uw huidige leverancier in mindering gebracht.

BECO werkt met automatische incasso. Dit betekent dat wij het bedrag van de voorschotnota of eindnota van uw bankrekening incasseren en dat u geen omkijken heeft naar de betaling van uw energierekening.

Wanneer u gaat verhuizen, zorg er dan voor dat uw adreswijziging uiterlijk twee weken voor de geplande verhuisdatum bij ons bekend is. Wij regelen dat u in de nieuwe woning tijdig van energie wordt voorzien en dat de energievoorziening in uw oude woning op correcte wijze wordt afgesloten.

Ook bij nieuwbouw kunt u direct gebruikmaken van de voordelige groene stroom van BECO. Zodra u zich aanmeldt bij uw nieuwe netbeheerder, kunt u aangeven dat u de energielevering door BECO wil laten verrichten. Doet u dat niet, dan komt u automatisch terecht bij de regioleverancier.

BECO voert op een vaste datum alle incasso’s uit: namelijk op de 1e van de maand. Jaarnota’s worden verrekend, nadat u de nota heeft ontvangen. Als wij het te innen bedrag niet kunnen incasseren vanwege saldotekort, dan volgt ongeveer een week later een nieuwe poging.

Als het een kleine aanpassing betreft, is dat zo geregeld. Denk hierbij aan een verkeerd ge-spelde naam die moet worden aangepast, initialen of een meisjesnaam die moet worden aan-gevuld. Dat kunt u eenvoudig telefonisch met onze klantenservice regelen. Moet de tenaamstel-ling worden gewijzigd i.v.m. een scheiding of omdat u het contract op naam van uw partner wenst voort te zetten, is dat wat ingewikkelder. In zulke gevallen moet ook de netbeheerder op de hoogte worden gesteld. Wij zullen bij een scheiding het contract ontbinden en een nieuw contract aangaan met de achtergebleven bewoner. Ook voor deze procedure kunt u bij onze klantenservice terecht.

Dat kunt u aanpassen door contact met ons op te nemen via mail. Houdt uw huidige rekening-nummer ook bij de hand en zorg ervoor dat u de juiste tenaamstelling van het nieuwe bankrekeningnummer doorgeeft.

Een variabel contract kunt u op ieder gewenst moment omzetten in een vast contract met een vooraf bepaalde looptijd. Dat kunt u regelen door een mailtje naar info@bernhezerenergie.nl. Een vast contract kunt u niet tussentijds wijzigen. Daarvoor hebben wij de energie al ingekocht, zodat het niet mogelijk is gedurende de contractperiode over te stappen of te veranderen. Zodra de einddatum van uw vaste contract is bereikt, wordt uw contract automatisch omgezet in een variabel contract. Vervolgens kunt u zelf kiezen of u een nieuw vast contract wilt afsluiten.

U kunt een bericht sturen naar info@bernhezerenergie.nl met daarin vermeld het oude en nieuwe adres, klantnummer en datum van verhuizing.

De opzegging kunt u via e-mail sturen aan info@bernhezerenergie.nl . Binnen enkele dagen ontvangt u van ons een bevestiging met daarin de te volgen stappen. Vaste contracten van BECO worden na de vervaldatum automatisch omgezet in variabele contracten, zodat u de vrijheid heeft dit zo te laten of een nieuw vast contract af te sluiten.